Najważniejsze wydarzenia minionego roku w marketingu sportowym oraz sekrety i smaczki promocji poprzez sport – o tym między innymi dyskutowali uczestnicy Podkarpackiego Forum Marketingu Sportowego „Wizerunek na medal”. Wydarzenie odbyło się w piątek, 31 stycznia, w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym Województwa Podkarpackiego G2A Arena w Jasionce. Inicjatorem sportowo-marketingowej dyskusji było Województwo Podkarpackie.
Celem, jaki przyświecał organizatorom Forum, było zgromadzenie przedstawicieli klubów sportowych, sportowców jak i marek sportowych lub okołosportowych, by poprzez wykłady i dyskusje przybliżyć zebranym dziedzinę marketingu sportowego. Jako prelegenci wystąpili uznani praktycy w tej dziedzinie, a ich wystąpieniom przysłuchiwali się licznie zgromadzeni przedstawiciele podkarpackiego świata sportu.
Przeglądem najważniejszych wydarzeń roku 2019 w marketingu sportowym podzielił się Bohdan Pawłowicz, były dyrektor marketingu SKRY Bełchatów i dwukrotny Executive Director CEV Champions League „Final Four” – europejskich finałów klubowych mistrzostw siatkówki mężczyzn. O pozycji sportów ekstremalnych w social mediach opowiadał Michał Leksiński - dyrektor of PR CEC GR i rzecznik Zimowej Narodowej Wyprawy na K2, zaś rzecznik prasowy Grupy Lotos Adam Kasprzyk zdradzał tajniki współpracy na linii sponsor – korporacja. O Polskim Związku Żeglarskim, jako produkcie marketingowym i wizerunkowym, rozprawiał szef tegoż związku Tomasz Chamera. Maciej Jaskot, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Olimp Laboratories Sp. z o.o., przedstawił zagadnienia związane z potencjałem marketingowym marki z punktu widzenia sponsora, zaś o promocji w mediach społecznościowych dla małych klubów sportowych mówił Tomasz Leyko, rzecznik prasowym marszałka Województwa Podkarpackiego. Uwagę uczestników Forum przykuło także wystąpienie wiceprezesa Zarządu PGNiG Superligi Piotra Należytego dotyczące zwiększania wartości organizacji sportowej i sportowca w oczach biznesu.
Niemałą atrakcją, szczególnie dla najmłodszych biorących udział w wydarzeniu, były warsztaty budowania swojego wizerunku jako przyszłego sportowca, które poprowadził rekordzista Guinnessa w trialu rowerowym Krystian Herba. Nie ograniczył się on zresztą tylko do „suchej” prelekcji, ale dał również krótki popis swoich umiejętności, nagrodzony gromkim aplauzem zgromadzonych widzów.