Kilkanaście różnych osób, kilkanaście różnych historii i doświadczeń, kilkanaście zupełnie odmiennych przykładów projektów, ale jeden wspólny mianownik: Fundusze Europejskie na Podkarpaciu, dzięki którym każda z tych osób odnalazła sens swojego życia, mogła odkryć swoje powołanie, rozwinąć się zawodowo, czy poświęcić swoim pasjom. Tak w ogromnym skrócie można opisać kampanię informacyjną, promującą efekty wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 oraz Funduszy Europejskich w regionie. Kampania przeprowadzona zostanie na przełomie września, października i listopada br. w województwie podkarpackim.
Autentycznie o Funduszach
Zgodnie z autorską koncepcją strategiczną i kreatywną Dog Film Studio Filmowe, które jest Wykonawcą kampanii dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, w tym roku działania w ramach tego przedsięwzięcia mają mieć charakter głównie podsumowujący perspektywę finansową RPO WP 2014 – 2020. Twórcy kampanii chcą skupić uwagę jej odbiorców na korzyściach i wymiernych efektach realizacji różnych projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich, które wpłynęły na życie mieszkańców regionu.
Co i gdzie będzie komunikowane?
Głównymi nośnikami kampanii będą telewizje, w tym TVP3 Rzeszów i trzy telewizje miejskie oraz Internet. 1 września br. w wybranych dziesięciu podkarpackich portalach internetowych wystartowała kampania bannerowa, która zachęca mieszkańców regionu do poszukiwania informacji i pogłębiania wiedzy na temat możliwości, jakie do tej pory niosły ze sobą Fundusze Europejskie.
W kolejnych miesiącach, w mediach cyfrowych, pojawią się również dodatkowe treści, takie jak wywiady z bohaterami kampanii, którzy opowiedzą o tym, w jaki sposób Fundusze Europejskie pomogły im w realizacji marzeń i zawodowych celów. W kanałach społecznościowych RPO ukażą się również sondy uliczne, w których mieszkańcy Podkarpacia będą mieli okazję wypowiedzieć się w kwestiach związanych z regionem i zmianami, jakie dokonują się w ich otoczeniu, za pośrednictwem unijnego wsparcia.
Jednocześnie, równolegle do kampanii w internecie, wystartuje kampania telewizyjna. Na antenę Telewizji Regionalnej w Rzeszowie oraz do trzech telewizji kablowych w Stalowej Woli, Dębicy i Krośnie, trafią trzy krótkie spoty reklamowe oraz dwuminutowy film będący ich kompilacją. Spoty kierowane są do różnych grup społecznych: od szerokiego odbiorcy, poprzez ludzi młodych, do przedstawicieli biznesu. Kampania TV realizowana będzie na przestrzeni trzech miesięcy, od początku września do końca listopada.
Dodatkowo we wrześniu, za pośrednictwem kanałów Facebook i Instagram Odmienione Podkarpackie, przeprowadzona zostanie angażująca odbiorców akcja pod nazwą „Podkarpackie to Ja”. Akcja ma na celu wzbudzenie już na starcie zainteresowania całością kampanii i jej głównym przesłaniem. Polegała będzie ona na publikacji „selfie” bohaterów kampanii i innych mieszkańców regionu, wraz z krótkim opisem tego, czym się zajmują i jak Fundusze Europejskie wpływają na ich codzienne życie. Mamy nadzieję, że uda się wygenerować organiczny trend na przesyłanie własnych selfie z oznaczeniem #Podkarpackietoja.
Zwieńczeniem całości kampanii i jednocześnie jej najbardziej nowatorskim elementem będzie pełnometrażowy film dokumentalny Podkarpackie to Ty. Fenomen Ludzi, Fenomen Miejsca. Film, ze względu na panującą sytuację epidemiologiczną, będzie pokazywany za pośrednictwem internetu, na kanale YouTube Odmienione Podkarpackie. Premiera przewidziana jest na 12 listopada 2020 i będzie poprzedzona internetowymi zapowiedziami. Już dziś zapraszamy do śledzenia kampanii Podkarpackie To Ty i zachęcamy do subskrybowania naszych mediów.
#Podkarpackietoty
Odmienione Podkarpackie:
Masz pytania dotyczące kampanii lub funduszy europejskich? Kieruj je na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.