Podkarpackie to Ty. Fenomen miejsca. Fenomen ludzi – to tytuł filmu promującego Fundusze Europejskie, opisującego nieznane lub mniej znane historie ludzi, którzy postawili na Podkarpacie. Film powstał na zlecenie samorządu województwa Podkarpackiego. Jego premiera odbędzie się 12 listopada o godz. 20.00 na kanale YouTube „Odmienione Podkarpackie”.
Film złożony jest z ośmiu inspirujących historii o poszukiwaniu własnej tożsamości i swojego miejsca na ziemi. Bohaterowie to ludzie, którzy podjęli świadomą decyzję o pozostaniu na Podkarpaciu, aby w tym miejscu uczyć się i rozwijać, tworzyć i realizować swoje projekty, a tym samym przekładać swoje pasje na nowe szanse. Fundusze Europejskie wspierają decyzje filmowych bohaterów, którzy dzięki nim decydują się na realizację swojego pomysłu, na dalsze rozwijanie biznesu, albo kształcenie w nowym zawodzie.
Film wychodzi poza personalne ramy. Wyłania się z niego kompleksowy obraz Podkarpacia, z jego wykorzystanymi, ale również niewykorzystanymi możliwościami, budzącym się do życia lokalnym patriotyzmem oraz niesamowitą siłą i zaradnością, jaką wykazują się mieszkańcy regionu w codziennym życiu. Wybrzmiewa z niego duma z tego, co udało im się do tej pory osiągnąć i z tego, co region ma do zaoferowania. Coraz większa jest również świadomość, że „Podkarpackie to ja” i to „ode mnie” zależy czy sięgnę po swoje marzenia.
Za koncepcję i produkcję filmu odpowiada DogFilm Studio Filmowe, wielokrotny zwycięzca konkursów Camerimage 2017, 2018, 2019. Za sterami reżyserskimi usiadł Paweł Nazaruk, scenarzysta, producent, reżyser i operator filmowy. Do współpracy reżyserskiej zaproszony został także Arkadiusz Bartosiak, wielokrotnie nagradzany reżyser filmów dokumentalnych i krótkich metraży.
Film jest zwieńczeniem kampanii Podkarpackie to Ty, promującej efekty wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 oraz Funduszy Europejskich w regionie. W kampanii głos zabrali mieszkańcy województwa podkarpackiego - dotychczasowi beneficjenci Funduszy Europejskich, których historie zostały opowiedziane za pomocą różnych środków przekazu, od spotów TV, poprzez pokazanie bohaterów w ciekawej szacie graficznej na banerach, do mediów społecznościowych (Facebook, Instagram i YouTube).
Tekst: D. Kozik
Biuro Prasowe UMWP
Fot.: kadry z filmu