Były to pierwsze wirtualne targi w kraju. Ich organizacja stanowiła ogromne wyzwanie dla pomysłodawców i wykonawców. W konsekwencji udało się zorganizować ciekawą, innowacyjną i zgodną z zaleceniami epidemicznymi imprezę wystawienniczą, w której udział wzięła rekordowa liczba niemal 130 wystawców. Przyniosła ona nie tylko wymierny efekt biznesowy, ale zdobyła uznanie w gronie ekspertów przyznających prestiżowe nagrody w ramach konkursu: Meeting Planner Power Awards. Wśród grona nominowanych Podkarpackie Virtual Expo 2020 okazało się najlepszym Projektem w kategorii „Targi online”.
Finał „złotej trójki” organizacji targów dla Podkarpacia
Meeting Planner Power Awards to konkurs poświęcony branży eventowej. W tym roku odbyła się 9. edycja tego plebiscytu. W ramach konkursu wyłaniane są najlepsze realizacje i dobre praktyki we wszystkich sektorach tej branży, w tym związanych m.in. z kampaniami online, wirtualnymi targami, czy różnego rodzaju eventami organizowanymi w Internecie. Rywalizacja odbywała się łącznie w 21 kategoriach. Podkarpackie Virtual Expo zdobyło uznanie ekspertów i najpierw trafiło do „złotej trójki”, a następnie zostało uznane najlepszym „Projektem” w kategorii „Targi Online”. Wykonawcą podkarpackich targów w nowoczesnej formule na zlecenie Województwa Podkarpackiego była firma Justpoint Sp. z o. o. z Warszawy.
Pierwsi w kraju z wirtualnymi targami
Podkarpackie Virtual Expo 2020 odbyło się w październiku i było pierwszym tego typu eventem w kraju, w którym obok trwających targów w przestrzeni wirtualnej, odbywały się równolegle wydarzenia towarzyszące, transmitowane na platformie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Na targach obecnych było niemal 130 wystawców, rozlokowanych w 5 halach expo, których stoiska można było „zwiedzać” poprzez stronę internetową z dowolnego miejsca na świecie.
Miejsce imprezy - G2A Arena Centrum Wystawienniczo – Kongresowe Województwa Podkarpackiego, zaaranżowane zostało na telewizyjne studio, w którym na żywo przez trzy dni prowadzone były panele dyskusyjne oraz sesje pytań i odpowiedzi związane z motoryzacją, lotnictwem, branżą IT oraz jakością życia, czyli Inteligentnymi Specjalizacjami Województwa Podkarpackiego.
Każdego dnia platformę targową odwiedziło około pięć tysięcy osób. Podobnym zainteresowaniem cieszyły się transmisje on-line. Liczba osób uczestniczących w streamingu przez stronę internetową lub Facebook wynosiła odpowiednio: ponad 4 300 widzów pierwszego dnia, ponad 5 500 widzów drugiego dnia i niemal 3 300 widzów trzeciego dnia.
Inicjatywa wsparta była Funduszami Europejskimi w ramach projektu realizowanego z EFRR „Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego”.
Zobacz materiały z PVE 2020:
Sylwia Tęcza
Departament Promocji, Turystyki i Współpracy Gospodarczej