- Szczegóły
- KT
Województwo Podkarpackie od grudnia 2012 r. realizuje projekt nr RPPK.02.01.00-18-008/12 „Zakup pojazdów szynowych na potrzeby kolejowych przewozów osób w województwie podkarpackim”.
Przedmiotem projektu są dostawy:
- dwóch trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych
- dwóch dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych
- jednego dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego
Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 Infrastruktura techniczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013.
CELE PROJEKTU
Zasadniczym celem projektu jest poprawa powiązań komunikacyjnych i systemu komunikacji publicznej, jak również jakości, efektywności i konkurencyjności transportu kolejowego w województwie podkarpackim. Zakup nowego taboru kolejowego przyniesie wymierne korzyści w postaci:
- zwiększenia niezawodności transportu kolejowego;
- poprawy dostępności środków komunikacji kolejowej dla osób niepełnosprawnych;
- zwiększenia komfortu podróży oraz zapewnienia maksymalnie wysokiego poziomu bezpieczeństwa podróżnych;
- zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko poprzez dostosowanie oddziaływania kolei na środowisko do poziomu wymaganego przez prawo, redukcji niektórych uciążliwości związanych z koleją, np. hałasu czy spalin
- poprawy dostępności regionów peryferyjnych do połączeń kolejowych wraz ze stałym wzrostem liczby pasażerów;
- zapewnienia sprawnego, szybkiego i komfortowego sposobu przemieszczania się dla mieszkańców, turystów, uczestników imprez kulturalnych i sportowych;
- zwiększenia liczby pasażerów korzystających z transportu zbiorowego.
ZAKRES RZECZOWY
Wszystkie zakupione w ramach projektu pojazdy będą się charakteryzowały następującymi danymi technicznymi:
- maksymalna prędkość jazdy 160 km/h dla pojazdów trójczłonowych, oraz 120 km/h dla pozostałych;
- jednoprzestrzenne wnętrze w układzie siedzeń zapewniających maksymalne wykorzystanie pojemności wnętrza;
- dynamiczny system informacji pasażerskiej;
- system monitoringu;
- Wi-Fi;
- system łączności pasażer-maszynista;
- system klimatyzacji;
- automat biletowy;
- dostęp i specjalnie przygotowane miejsca dla osób ograniczonych ruchowo (w tym niepełnosprawnych);
- miejsca przeznaczone do przewozu rowerów.
Zgodnie z założeniami projektu dwuczłonowe elektryczne pojazdy o pojemności 260 miejsc każdy będą kursowały na linii nr 68 (Przeworsk- Stalowa Wola Rozwadów) a trójczłonowe elektryczne pojazdy o pojemności 320 miejsc każdy na linii nr 91 (Kraków- Przemyśl). Dwuczłonowy pojazd spalinowy o pojemności 260 miejsc ogółem kursował będzie na linii nr 71 w relacji Rzeszów- Tarnobrzeg-Stalowa Wola Rozwadów (Lublin).
Producentami taboru są:
- jeden dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny produkcji konsorcjum firm Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. i ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A.
- dwa dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne produkcji NEWAG S.A.
- dwa trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne produkcji PESA Bydgoszcz S.A.
Ostatni pojazd został dostarczony w listopadzie 2014 r.
Projekt: „Zakup pojazdów szynowych na potrzeby kolejowych przewozów osób w województwie podkarpackim"
Beneficjent: Województwo Podkarpackie
Całkowita wartość projektu: 64 457 069,30 zł
Wartość dofinansowania z EFRR: 53 236 371,05 zł
Czas realizacji: grudzień 2012 r. – grudzień 2014 r.
- Szczegóły
- Dariusz Drozd
- poprawa dostępności i ekspozycji turystycznej terenów, miejsc, obiektów oraz zbiorów mających charakter ogólnopolskich oraz ponadregionalnych atrakcji turystycznych,
- poprawa turystycznego wizerunku województwa podkarpackiego,
- rozwój nowych atrakcji turystycznych,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- przeciwdziałanie wykluczeniu obszarów Bieszczad.
- Szczegóły
- Piotr Bartnik
Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych:
1. Likwidacja szkód powodziowych na drogach wojewódzkich
2. Budowa węzła na skrzyżowaniu autostrady A4 z drogą wojewódzką nr 986 w m. Ostrów
1. „Likwidacja szkód powodziowych na drogach wojewódzkich Nr 835, 881, 884, 991, 992, 988, 990, 989, 993, 864, 865, 878, 866, 867, 877, 886, 887, 889, 897, 890, 896, 895, 894, 892, 893 oraz obiektach mostowych i kładkach, polegająca na: przebudowie uszkodzonych nawierzchni, systemów odwodnienia, poboczy i skarp, umocnieniu brzegów oraz uszkodzonych przyczółków i stożków”.
Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych (RFIL) to program, w ramach którego rządowe środki trafiają do gmin, powiatów i miast w całej Polsce na inwestycje bliskie ludziom. Wsparcie jest bezzwrotne i pochodzi z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. Nabór wniosków do pierwszego etapu trwał do 30 września 2020 roku.
Przyznane wsparcie przez Prezesa Rady Ministrów: 100 000 000,00 zł
Szacowany koszt inwestycji wg Województwa Podkarpackiego: 114 479 000,00 zł
Zakładane efekty:
Likwidacja szkód powodziowych na DW: 835, 881, 884, 991, 992, 988, 990, 989, 993, 864, 865, 878, 866, 867, 877, 886, 887, 889, 897, 890, 896, 895, 894, 892, 893 oraz obiektach mostowych i kładkach pozwoli na poprawę komunikacyjności na terenie WP, przywróci dostępność mieszkańców do ośrodków gminnych oraz infrastruktury szkolnej. Zadanie ograniczy objazdy spowodowane zamknięciami dróg, zapewni prowadzenie agroturystyki i polepszy dostępność obecnie ograniczonych obszarów województwa.
2. Budowa węzła na skrzyżowaniu autostrady A4 z drogą wojewódzką nr 986 w m. Ostrów
Drugi nabór wniosków do RFIL trwał do 28 grudnia, w ramach tego naboru złożono stosowny wniosek na ww. zadanie. Prezes Rady Ministrów w dniu 31 marca 2021 r. wyłonił inwestycje strategiczne i kluczowe dla rozwoju Województwa Podkarpackiego, na które przyznano dofinansowanie:
Przyznane wsparcie przez Prezesa Rady Ministrów: 25 000 000,00 zł
Szacowany koszt inwestycji wg Województwa Podkarpackiego: 40 000 000,00 zł
Zakładane efekty:
Lata realizacji to czerwiec 2021-grudzień 2027.
Głównym celem realizacji projektu jest poprawa zewnętrznej i wewnętrznej dostępności transportowej środkowo-zachodniej części Województwa Podkarpackiego w ruchu drogowym oraz usprawnienie komunikacji w regionie. Inwestycja ułatwi transport do zakładów pracy znajdujących się w pobliżu autostrady A4 w pow. ropczycko-sędziszowskim. Poprawie ulegnie również dostępność komunikacyjna regionu stwarzająca możliwość otwarcia nowych terenów inwestycyjnych tj. zakładów i miejsc pracy.