Podkarpackie uzdrowiska, aktywny wypoczynek, kuchnia regionalna, historia i kultura oraz weekendowe pobyty w hotelach wysokiej klasy wzbudziły największe zainteresowanie klientów z Wielkiej Brytanii podczas zakończonych właśnie światowych targów turystyki World Travel Market 2015 w Londynie. Oferta Podkarpacia została zaprezentowana Brytyjczykom i Polonusom dzięki Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej działającej we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, Urzędem Miasta Rzeszowa oraz przedsiębiorcami z regionu.
Zorganizowany podczas targów wieczór podkarpacki pn. „Taste Subcarpathia” zgromadził komplet ponad 60 uczestników. Byli nimi dziennikarze mediów brytyjskich i polonijnych oraz przedstawiciele branży turystycznej, finansowej i kulinarnej. - Brytyjczycy i Polonusi byli ogromnie, pozytywnie zaskoczeni zmianami, jakie zaszły w naszym regionie. Zachwyty wzbudzała również podkarpacka kuchnia. Dużym atutem naszego województwa są też dobre połączenia lotnicze z Wielką Brytanią. Mamy sporo materiałów do przemyśleń, wiele cennych dla Podkarpacia nowych kontaktów i nowe wyzwania na przyszłość. Zwłaszcza, że Polska została przez fachowców zaliczona do Top Trendy 2016 w turystyce – podkreśla Alicja Wosik, prezes Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego reprezentował Michał Tabisz, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej. – Chcemy, abyście byli ambasadorami Podkarpacia w Wielkiej Brytanii – zaapelował do przedstawicieli brytyjskiej Polonii. Urząd Miasta Rzeszowa, reprezentowany przez zastępcę dyrektora Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Kamila Czyża, przygotował dla turystów z Wielkiej Brytanii pakiety „City Break” – krótkich, atrakcyjnych pobytów w stolicy województwa.
Tego typu wydarzenia, forma spotkania (połączenie prezentacji regionu z ofertą dostawców usług noclegowo-gastronomiczno-lotniskowych) oraz dedykowane grono uczestników (dziennikarze i uczestnicy spokrewnieni z turystyką i promocją), powinny zaowocować długotrwałą współpracą, świetnym marketingiem i pozostawionym nietuzinkowym wrażeniem „WOW”. Nie wolno jednak zapominać, że praca dopiero przed nami. PROT dał nam świetną możliwość nawiązania relacji, ale od każdego z nas zależy, jak te relacje przekujemy w sukces – komentuje dyrektor generalna hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie, Marzena Kijak.
Pierwsze efekty już są. W ślad za wydarzeniem, napływają prośby dziennikarzy o wywiady i szczegółowe materiały w wybranych obszarach turystyki Podkarpacia. Pisemną deklarację sprzedaży oferty turystycznej naszego regionu złożyło renomowane, działające od 20 lat na europejskim rynku brytyjskie biuro podróży, z przedstawicielstwem w Rydze i Warszawie, specjalizujące się dotąd w ofercie nadbałtyckiej. Brytyjscy i polonijni dziennikarze chcą również zapoznać z ofertą Podkarpacia na miejscu, podczas objazdów studyjnych.
Atrakcyjność wieczoru podniosły nagrody dla uczestników ufundowane przez związane z Podkarpaciem firmy, a były nimi: Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów, Hotel Krasiczyn oraz linie lotnicze Ryanair. Podkarpaccy przedsiębiorcy przekazali też materiały promocyjne na potrzeby prezentacji oferty Podkarpacia.