4 listopada zakończyło się Web Summit 2021, zwane "największą konferencją technologiczną na świecie" czy „Davos dla branży IT”.
Tegoroczna edycja Web Summit, zgromadziła ponad 42 tysięcy uczestników (z powodu pandemii o połowę mniej niż planowano), przedstawicieli startupów, MŚP i inwestorów z branży high-tech z 128 krajów chłonnych wiedzy i bezpośrednich relacji po rocznej pandemicznej przerwie.
Web Summit to także inspiracja i motor zmiany myślenia. Na czele wydarzenia w tym roku bezsprzecznie stały kobiety. Ponad 50% uczestników stanowiły kobiety, a ogromna część prelekcji wygłoszona była właśnie przez nie.
Konferencja zgromadziła także decydentów politycznych i czołowych ekspertów w tej dziedzinie, którzy dyskutowali o przyszłości technologii, a wśród prelegentów znaleźli się m.in. Frances Haugen - Facebook Whistleblower, Dr Werner Vogels - CTO Amazon, Ayo Tometi - Black Lives Matter, Brad Smith – President and Vice Chair Microsoft, Nick Clegg – VP of Global Affairs & Communications Meta (Facebook) oraz przedstawiciele m.in. takich firm jak Apple, Reddit, TikTok, Bolt, Amazon, Spotify, Tripadvisor, Sequioa Capital.
W części targowej zauważalna była eksplozja nowych technologii i pomysłów, bowiem globalna pandemia stanowi motor wzrostu dla technologii w bardzo wielu obszarach rynku. Najbardziej widocznym trendem na stoiskach był rozwój sztucznej inteligencji. Powszechnie uważa się, że sztuczna inteligencja przez następne 30 lat, ma być głównym paliwem dla globalnego rozwoju i gospodarki.
Dzięki uprzejmości Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Województwo Podkarpackie oraz podkarpackie firmy mogły się bezpłatnie promować i prezentować swoje oferty na polskim stoisku podczas Web Summit. PARP umożliwił zainteresowanym prezentację materiałów informacyjno-promocyjnych (ulotki, foldery), wyświetlanie filmów promocyjnych oraz skorzystanie ze stoiska w celu organizacji prezentacji produktów oraz spotkań biznesowych.
Wśród podkarpackich przedsiębiorców znaleźli się przedstawiciele firm: Ideo, Signum, Logito, Digit-Al., Agendo i TOP SA.
Bogata oferta wykładów, paneli i warsztatów zachęcała do poszerzania wiedzy biznesowej, a nowo pozyskane kontakty oraz zdobyte informacje z pewnością będą podkarpackim firmom procentować w przyszłości.
Udział małych i średnich przedsiębiorstw z województwa w misji gospodarczej dofinansowany był w ramach pomocy de minimis przekazanej z projektu Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego, Oś priorytetowa I, Konkurencyjna i innowacyjna gospodarka 1.3 Promowanie Przedsiębiorczości, realizowanego w ramach RPO Województwa Podkarpackiego 2014 – 2020.
Tekst i zdjęcia: Mariusz Stec