Polski oddział MTU Aero Engines AG, mający swoją siedzibę na terenie podkarpackiej Doliny Lotniczej otworzył rozbudowany zakład. Firma powiększyła powierzchnię o dodatkowe 10 tys. m2. Inwestycja kosztowała 40 milionów euro. W otwarciu wziął udział marszałek Władysław Ortyl oraz wicemarszałek Wojciech Buczak.
MTU jako firma o globalnym zasięgu posiada lokalizacje na całym świecie. Jej najmłodszy oddział rozpoczął działalność na początku kwietnia 2009 roku na terenie Doliny Lotniczej w Polsce w Rzeszowie. Jak podkreśla zarząd firmy inwestycja Grupy MTU w polski oddział jest częścią strategicznego planu rozwoju. Rozbudowa zakładu pozwoli na utworzenie kolejnych 250 nowych miejsc pracy do 2020 roku.
Mamy prawo być dumni z sukcesu, jaki osiągnęliśmy przez okres 6-ciu lat działalności. Liczba zatrudnionych pracowników powiększyła się w tym okresie z 200 do ponad 500 osób - mówi Krzysztof Zuzak, Dyrektor Zakładu w Polsce.
Rozbudowany zakład w Rzeszowie jest kolejną ważną inwestycją wpisującą się w przyszłość naszego przedsiębiorstwa – dodaje dr. Rainer Martens, Członek Zarządu Grupy MTU ds. technicznych.
Obecny na uroczystości marszałek Władysław Ortyl mówił, że ta inwestycja jest bardzo ważna, gdyż wpisuje się w kierunki rozwoju naszego województwa.
Cieszy mnie bardzo ta inwestycja, gdyż branża lotnicza jest naszą inteligentną specjalizacją i dobrze, że się tak dynamicznie rozwija. To także dobra wiadomość z względu na nowe miejsca pracy – mówił marszałek Ortyl.
Marszałek wręczył na pamiątkę władzom firmy srebrny herb województwa.
Polski oddział pełni kluczową rolę w strategii produkcji komponentów do silników lotniczych. Głównym celem rozbudowy było zwiększenie zdolności produkcyjnych zakładu wspierających dynamiczny start i rozwój produkcji nowoczesnych silników GTF (Geared Turbo Fan).
Zakład w Rzeszowie dostarcza komponenty i usługi dla nowatorskich silników z rodziny PW1000G, wykorzystywanych m.in. w samolotach Airbus A320neo. Dodatkowe zadania związane ze zwiększeniem udziału Grupy MTU w programie silników V2500 (m.in. dla samolotu pasażerskiego Airbus A320) będą również realizowane w rozbudowanej części zakładu. Poza tym w Rzeszowie został powiększony wydział montażu modułów turbin niskiego ciśnienia, który docelowo osiągnie pełną zdolność produkcyjną w 2017 roku. Zwiększony zostanie również zakres prac badawczo-rozwojowych. Zespół inżynierów Centrum Badawczo-Rozwojowego dostarczający usługi inżynieryjne dla Monachium, obecnie zyskał rangę równorzędnego partnera biznesowego w bieżących projektach.
Monika Konopka
Biuro prasowe UMWP
Fot. MTU