Prawie 160 km/h na trasie Rzeszów-Dębica. Taką prędkość rozwinęły trzy nowe szynobusy podczas jazdy testowej 21 listopada. Już niedługo będą nimi podróżować pasażerowie. Jak było - zobaczcie w naszej relacji wideo.
Był to ostatni z wymaganych testów, tzw. jazda w trakcji wielokrotnej tj. trzy złączone ze sobą jednostki taborowe typu ELF 2, które urząd marszałkowski zakupił w PESA Bydgoszcz. Pojazdy te będą do dyspozycji pasażerów od nowego rozkładu jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od 10 grudnia. Pociągi są wyposażone w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, dynamicznej informacji pasażerskiej i dostosowane do wymogów obsługi pasażerów o organicznej zdolności poruszania się. Zostały zakupione przy wsparciu środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego WP.
Każdy zespół będzie wyposażony w:
• klimatyzowaną bezprzedziałową przestrzeń pasażerską,
• niską podłogę w części dostępnej dla pasażerów,
• drzwi wejściowe odskokowo-przesuwne sterowane automatycznie za pomocą przycisków umieszczonych na drzwiach,
• urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu dla osób na wózkach inwalidzkich dla każdej strony pociągu,
• wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem,
• toalety w systemie zamkniętym, z czego 1 toaleta przystosowana do obsługi osób na wózkach inwalidzkich oraz umożliwiająca przewijanie niemowląt,
• gniazda elektryczne do zasilania laptopów, telefonów komórkowych,
• elektroniczny system zewnętrznej i wewnętrznej informacji (monitory LED),
• system informacji rozgłoszeniowej,
• system liczenia pasażerów,
• system diagnostyki pokładowej,
• zintegrowany system pomiaru prędkości i drogi,
• system rejestracji parametrów jazdy,
• przyciski przywołania obsługi pociągu,
• system monitoringu przedziałów pasażerskich,
• przestrzeń na większy bagaż z możliwością mocowania rowerów (6 uchwytów),
• wydzielone 2 miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich
fot. Monika Konopka
wideo: Michał Mielniczuk
biuro prasowe UMWP