Ogólne rekomendacje dla branży turystycznej i okołoturystycznej zajmującej się turystyką krajową i przyjazdową w związku z kryzysem związanym z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-Cov-2.
Obiekty noclegowe
- Turysta dokonał zapłaty lub założył rezerwację w Twoim obiekcie hotelowym, pensjonacie czy gospodarstwie agroturystycznym i chce ją odwołać? Zaproponuj mu zmianę terminu oraz dodatkową usługę w cenie promocyjnej lub gratis. Możesz również zaproponować voucher.
- Zaproponuj gościom zmianę rezerwacji noclegu bezpłatnie – zobaczysz, to Ci się opłaci!
- Stosuj się do zaleceń Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (www.ighp.pl) – eksperci wiedzą jak Ci pomóc.
Baza gastronomiczna
- Restauracje, bary, bistra, karczmy regionalne, oferujcie gotowe dania na wynos i dowóz – informujcie o tym w mediach społecznościowych klientów, a także powiadomcie o tym regionalne i lokalne organizacje turystyczne, punkty Informacji turystycznej w waszej miejscowości i regionie, a z pewnością otrzymacie wsparcie promocyjne.
- Masz zapas jedzenia w swojej restauracji? Poczęstuj tych, którzy ratują życie, zdrowie i pomagają walczyć z wirusem – to buduje w oczach ludzi wizerunek Twojej restauracji, baru czy karczmy.
Pamiętaj, dobro wraca ze zdwojoną siłą!
Atrakcje turystyczne
- Bądźcie w kontakcie z turystą nawet podczas epidemii, kiedy nie możecie go przyjąć w swojej atrakcji turystycznej. Utrzymujcie kontakt poprzez media społecznościowe. Odbieraj telefony i odpisuj na maile.
- Zachęcajcie do odkrywania atrakcji, eksponatów i pamiątek znajdujących się w Twoim muzeum, zabytkowej kopalni czy innym obiekcie turystycznym, proponując wirtualny spacer w aplikacji lub na stronie internetowej.
- Zachęcajcie do oglądania filmów promocyjnych, animacji oraz organizujcie konkursy i quizy promocyjne z nagrodami w postaci wejściówek i specjalnych zaproszeń do długoterminowego wykorzystania.
Informacja turystyczna
- Internet, Internet, Internet. W obecnej sytuacji informacja turystyczna to przede wszystkim próba zainspirowania przez Internet do odwiedzenia Twojego miasta, regionu w przyszłości.
- Pracownicy punktów i centrów informacji turystycznej to nie tylko osoby udzielające informacji turystycznej, ale również w dużej mierze znakomici specjaliści w dziedzinie promocji oraz znajomości atrakcji miasta i regionu. Wykorzystajmy ich wiedzę i doświadczenie, aby nawet podczas zdalnego trybu pracy inspirowali turystów i zachęcali do odkrywania i poznawania naszych atrakcji turystycznych, stosując kreatywne formy promocji w Internecie.
- Jeśli Twój region lub okolica posiada bogactwo pięknej przyrody, różnego rodzaju naturalnych atrakcji turystycznych to właśnie teraz jest ten czas, aby polecać wędrówki i spacery na wolnym powietrzu „uwięzionym” w domach turystom. Takie miejsca bez wątpienia znajdują się w każdym polskim regionie.
- Wykorzystaj ten trudny czas dla turystyki i skorzystaj ze szkoleń on-line podnoszących kwalifikacje Twoje i Twoich współpracowników - z pewnością zaowocuje to w najbliższej przyszłości.