Place zabaw, specjalne pomieszczenia dla rodzin z małymi dziećmi, pierwszeństwo w kolejce do odprawy to tylko niektóre elementy nowego programu „Lotnisko przyjazne rodzinie”. Jego realizację rozpoczyna właśnie Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka” o czym dziś szefowie lotniska informowali podczas konferencji prasowej.
Program jest odpowiedzią na utrudnienia w podróżowaniu w dobie pandemii oraz na zmieniające się przepisy związane z podróżami za granicę, także na stres związanym z rodzinnym podróżowaniem. Program zakłada przygotowanie szeregu udogodnień oraz atrakcji wspierających rodziny z dziećmi podczas podróży z/do lotniska „Rzeszów-Jasionka”.
Program jest odpowiedzią na potrzeby naszych pasażerów. Chcemy aby na naszym lotnisku czuli się bezpiecznie i komfortowo. Aktualnie wybór lotniska to nie tylko rozwinięta siatka połączeń, ale również jakość obsługi i poczucie bezpieczeństwa. A sezon letni na lotniskach to zawsze większa liczba pasażerów podróżujących z dziećmi. Dlatego też letnie połączenia czarterowe do m.in. Turcji, Bułgarii, połączenia rozkładowe z PLL LOT do m.in. Warszawy, Gdańska, Szczecina, Splitu, Zadaru, Bułgarii, Nowego Jorku oraz połączenia regularne realizowane przez Ryanaira, Lufthansę, czy WizzAir generują wzmożone podróże rodziców z dziećmi – powiedział prezes Portu Lotniczego Adam Hamryszczak.
O szczegółowych założeniach programu mówiła Anna Kubik-Nieckarz, kierownik działu marketingu i obsługi klienta w Porcie Lotniczym „Rzeszów-Jasionka”. – Poczucie bezpieczeństwa i komfortu u pasażerów jest dla nas priorytetem – powiedziała podczas konferencji prasowej.
W ramach programu lotnisko przygotowało wiele udogodnień dla rodzin z dziećmi. Będą to m.in. specjalnie oznakowane, szerokie miejsca parkingowe w bezpośrednim sąsiedztwie budynku terminala pasażerskiego. Rodziny z małymi dziećmi będą miały pierwszeństwo obsługi w Punkcie Obsługi Pasażera, w Punkcie Kontroli Biletowo-Bagażowej, w Punkcie Kontroli Bezpieczeństwa oraz w Punkcie Kontroli Celnej i Granicznej. Powstaną dedykowane pokoje dla rodziców z dziećmi, w których znajdują się m.in. przewijaki, fotele do karmienia, podgrzewacze i wiele innych niezbędnych akcesoriów. Będą też wózki spacerowe dla dzieci w strefie zastrzeżonej. Specjalnie oznaczone rodzinne toalety będą wyposażone w nakładki i podnóżki dla wygody najmłodszych. Powstanie także kąciki zabaw dla dzieci w strefie zastrzeżonej, a w punkty gastronomiczne będą oferować specjalne menu dla najmłodszych w punktach gastronomicznych w strefie zastrzeżonej.
Program Lotnisko Przyjazne Rodzinie zakłada również powstanie pakietu lojalnościowego „Mały Podróżnik”, który zachęca do wspólnej zabawy i zdobycia Floty Rzeszowskiego Lotniska. Najmłodsi pasażerowie będą zbierać pieczątki w specjalnie przygotowanym paszporcie, który można otrzymać w Punkcie Obsługi Pasażera. Natomiast przejście całej podróży i zebranie odpowiedniej liczby pieczątek pozwoli na odbiór nagrody – dodała Anna Kubik-Nieckarz.
To nie wszystkie propozycje. Lotnisko w kolejnym etapie programu planuje budowę stref zabaw dla dzieci, zarówno w części wewnętrznej ogólnodostępnej terminala, jak również na zewnątrz w bezpośrednim sąsiedztwie terminala.
To bardzo ciekawa i potrzebna propozycja. Upewniłem się jeszcze czy obejmuje on dziadków, którzy będą podróżować z wnukami, bo takich pasażerów też jest bardzo wielu. Dziadkowie oczywiście też będą mogli korzystać ze wszystkich elementów programu. To świetna inicjatywa. Myślę, że wkrótce podobne rozwiązania będziemy stosować w pozostałych jednostkach samorządu wojewódzkiego – powiedział marszałek Władysław Ortyl.
Program udogodnień dla rodziców z dziećmi jest programem otwartym na cały region, zatem lotnisko zaprasza wszystkie firmy, które wprowadzają podobne działania w celu stworzenia mapy rekomendowanych instytucji przyjaznych dla rodzin z dziećmi. Jednym z przykładów jest nasz narodowy przewoźnik - PLL LOT, który również wprowadził na pokładach swoich samolotów udogodnienia dla rodziców z dziećmi, takie jak: menu dla najmłodszych, kołyski dla niemowląt, dedykowane wyposażenie w toaletach, kolorowanki, gry, czy bajki na pokładzie.
Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka” stale wprowadza nowe rozwiązania dla pasażerów, aby podróż była dla nich oraz ich rodzin jak najbardziej przyjemna. Systematyczna analiza tzw. „passenger experience” (ang. „satysfakcja i doświadczenie z podróży”) pozwala na odpowiednią diagnozę potrzeb pasażerów i dostosowanie udogodnień na lotnisku w celu poprawy komfortu podróży. Lotnisko od wielu lat aktywnie wprowadza stosowne udogodnienia w tym obszarze: punkt obsługi pasażera zlokalizowany jest w centralnym miejscu terminala, prowadzona jest infolinia dla pasażerów, lotnisko posiada przechowalnię bagażu oraz biuro rzeczy znalezionych, wydzielone są ciągi komunikacyjne dla osób niepełnosprawnych, w terminalu są także ogólnodostępne ładowarki do telefonów i drukarki.
Tomasz Leyko
Rzecznik prasowy UMWP
Fot Anna Magda
Wideo Mateusz Romankiewicz