Otwórz/zamknij mapę strony
Strona archiwalna, zawiera treści umieszczane w okresie od stycznia 2011 do marca 2022 roku.

181219 jarosław

O budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej, wraz z budową mostu na Sanie, mówili dziś na konferencji prasowej w Jarosławiu marszałek Władysław Ortyl i poseł na Sejm RP Anna Schmidt-Rodziewicz. Planowane połączenie ma usprawnić ruch kołowy we wschodniej części miasta i znacznie odciążyć istniejący most na Sanie. Nowa przeprawa będzie pierwszą inwestycją w kraju zrealizowaną w ramach rządowego programu „Mosty +”.

Inwestycja zostanie zrealizowana przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, który jest jednostką podległą pod samorząd województwa. Most został zgłoszony, jako pierwszy do wybudowania w ramach rządowego programu budowy mostów „Mosty +”, dlatego też będzie realizowany, jako pierwsza tego typu inwestycja w Polsce, co zostało ogłoszone 23 maja tego roku w Jarosławiu na konferencji prasowej przez Jerzego Kwiecińskiego, ministra Inwestycji i Rozwoju.

Odcinek drogi wojewódzkiej nr 865 na trasie Jarosław-Oleszyce-Cieszanów-Bełżec, wraz z budową mostu na Sanie, jest jeszcze w fazie planowania. Droga ma połączyć drogę wojewódzką nr 865 (rondo w Koniaczowie) z drogą krajową nr 94, w miejscu Węzeł Morawska.

Marszałek Władysław Ortyl na konferencji zwrócił uwagę, że planowana inwestycja ma na celu udrożnienie ruchu na drodze wojewódzkiej:

- To jest istotny element rozwoju drogi wojewódzkiej nr 865, która łączy Jarosław i Bełżec, ale też dwie drogi krajowe autostradę i drogę szybkiego ruchu, w przyszłości S7. To ważne z punktu widzenia skomunikowania Jarosławia, Lubaczowa, Narola i dojazdu do Bełżca. Umożliwi to nam przekroczenie w dwóch miejscach granicy naszego państwa z Ukrainą – podkreślił.

Marszałek zauważył, że połączenie drogowe będzie miało wpływ na rozwój gospodarczy tych terenów:

- Połączenie drogowo-mostowe, którego szacunkowa wartość wynosi 126 mln złotych odsłoni nowe tereny inwestycyjne dla Jarosławia i powiatu Lubaczowskiego – powiedział.

Pytany przez dziennikarzy o termin realizacji inwestycji zaznaczył, że w pierwszym etapie trzeba się skupić na uzyskaniu niezbędnych zezwoleń:

- Planowanie, w tym uzyskanie wszystkich potrzebnych decyzji i zezwoleń na budowę przeprawy powinno nam zająć najbliższy rok, po tym czasie będziemy mogli spotkać się na rozpoczęciu budowy, sama zaś realizacja inwestycji potrwa najpewniej około dwóch lat – dodał Władysław Ortyl.

Anna Schmidt-Rodziewicz, poseł na Sejm RP podziękowała marszałkowi Władysławowi Ortylowi za zaangażowanie i wsparcie tej drogowej inicjatywy, podziękowania skierowała także pod adresem departamentu dróg w urzędzie marszałkowskim, w tym śp. dyrektorowi departamentu Lesławowi Kornakowi.

- Ten projekt powstał w bardzo krótkim czasie w urzędzie marszałkowskim pod okiem pana marszałka, następnie został zaaprobowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju i to tak naprawdę była jedyna możliwość na sfinansowanie tej dużej inwestycji, która ze względu na swoją szacowaną wartość nie byłaby możliwa do udźwignięcia przez samorząd lokalny – powiedziała Anna Schmidt-Rodziewicz.

 

Tekst i fot.: D. Kozik
Wideo: M. Mielniczuk
Biuro Prasowe UMWP

 

"Herb Województwa Podkarpackiego"

 
 
 
 

Copyright © Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów, tel. 17 850 17 00, fax. 17 850 17 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.www.podkarpackie.pl
Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30

Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego