O budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej, wraz z budową mostu na Sanie, mówili dziś na konferencji prasowej w Jarosławiu marszałek Władysław Ortyl i poseł na Sejm RP Anna Schmidt-Rodziewicz. Planowane połączenie ma usprawnić ruch kołowy we wschodniej części miasta i znacznie odciążyć istniejący most na Sanie. Nowa przeprawa będzie pierwszą inwestycją w kraju zrealizowaną w ramach rządowego programu „Mosty +”.
Inwestycja zostanie zrealizowana przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, który jest jednostką podległą pod samorząd województwa. Most został zgłoszony, jako pierwszy do wybudowania w ramach rządowego programu budowy mostów „Mosty +”, dlatego też będzie realizowany, jako pierwsza tego typu inwestycja w Polsce, co zostało ogłoszone 23 maja tego roku w Jarosławiu na konferencji prasowej przez Jerzego Kwiecińskiego, ministra Inwestycji i Rozwoju.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 865 na trasie Jarosław-Oleszyce-Cieszanów-Bełżec, wraz z budową mostu na Sanie, jest jeszcze w fazie planowania. Droga ma połączyć drogę wojewódzką nr 865 (rondo w Koniaczowie) z drogą krajową nr 94, w miejscu Węzeł Morawska.
Marszałek Władysław Ortyl na konferencji zwrócił uwagę, że planowana inwestycja ma na celu udrożnienie ruchu na drodze wojewódzkiej:
- To jest istotny element rozwoju drogi wojewódzkiej nr 865, która łączy Jarosław i Bełżec, ale też dwie drogi krajowe autostradę i drogę szybkiego ruchu, w przyszłości S7. To ważne z punktu widzenia skomunikowania Jarosławia, Lubaczowa, Narola i dojazdu do Bełżca. Umożliwi to nam przekroczenie w dwóch miejscach granicy naszego państwa z Ukrainą – podkreślił.
Marszałek zauważył, że połączenie drogowe będzie miało wpływ na rozwój gospodarczy tych terenów:
- Połączenie drogowo-mostowe, którego szacunkowa wartość wynosi 126 mln złotych odsłoni nowe tereny inwestycyjne dla Jarosławia i powiatu Lubaczowskiego – powiedział.
Pytany przez dziennikarzy o termin realizacji inwestycji zaznaczył, że w pierwszym etapie trzeba się skupić na uzyskaniu niezbędnych zezwoleń:
- Planowanie, w tym uzyskanie wszystkich potrzebnych decyzji i zezwoleń na budowę przeprawy powinno nam zająć najbliższy rok, po tym czasie będziemy mogli spotkać się na rozpoczęciu budowy, sama zaś realizacja inwestycji potrwa najpewniej około dwóch lat – dodał Władysław Ortyl.
Anna Schmidt-Rodziewicz, poseł na Sejm RP podziękowała marszałkowi Władysławowi Ortylowi za zaangażowanie i wsparcie tej drogowej inicjatywy, podziękowania skierowała także pod adresem departamentu dróg w urzędzie marszałkowskim, w tym śp. dyrektorowi departamentu Lesławowi Kornakowi.
- Ten projekt powstał w bardzo krótkim czasie w urzędzie marszałkowskim pod okiem pana marszałka, następnie został zaaprobowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju i to tak naprawdę była jedyna możliwość na sfinansowanie tej dużej inwestycji, która ze względu na swoją szacowaną wartość nie byłaby możliwa do udźwignięcia przez samorząd lokalny – powiedziała Anna Schmidt-Rodziewicz.
Tekst i fot.: D. Kozik
Wideo: M. Mielniczuk
Biuro Prasowe UMWP